onsdag 27 augusti 2008

Omlotthoodie - jag med!

Jag har spanat in er andra som gör omlotthoodisar, nu senast Tygpärlor och jag har länge velat knåpa ihop en själv.
Så här är resultatet



Det enda problemet är att den blev väldigt VARM! Det blir ju två lager på framsidan av fleece dessutom. Och lillan som redan är som en liten kamin - när ska hon kunna ha denna?
Hur tänker ni andra? För ni måste väl också ha samma problem?
Jag tänker att man kan sy i ett tunnare tyg nästa gång, iallafall den ena omlottdelen.

För att slippa krångla med knytband etc sydde jag helt enkelt fast den ena omlottdelen i den andra sidans sidosöm.

Mönster: eget
Tyg: gul fleece från Ohlssons tyger samt rosa kantband från S%S

5 kommentarer:

Strömming sa...

Snygg blev den! Sitter också och knäper på ett mönster, inspirerad av alls omlotthoodies.

Den kanske blir perfekt till vintern när det är kallt ute? Velour på sommar och fleece på vinter?

Cecilia sa...

Vilken frän färgkombination, jag diggar gult. Det dubbla fleecelagret gör ju att dessa plagg eg är bäst på små som ligger i vagn och man själv kan bestämma hur mycket filt som ska vara på. Vi lär använda vår jacka som extraplagg och under är det en tunn långärmad som gäller.

linnzan sa...

Vad fin den blev! Härligt med en så varm och fin gul!

LADY JEN sa...

Kul att hittat till din blogg. Lägger till dén balnd mina favvobloggar!

Hobbymegher sa...

Så fin den ble! Gøy med farger!!